Malheureusement cette offre n'est plus active

CATEGORY MANAGER - Travel Retail (H/F) à Cannes

Rejoindre LVMH, c’est intégrer une académie de talents pour contribuer, ensemble, au Futur de la Tradition.

Description du poste

Poste

ROLE

Key leader within the TR team and Guerlain organization, accountable for developing and driving the strategic plan to grow one Axe across all channels and geographies to achieve TR Categories growth targets

MAIN TASKS

1 - Drive Strategic Category Planning
>  Partner with the Axes Marketing Development Team Leader, the Business Developer Axe and the TR team to develop and adapt Guerlain Category growth vision to TR environment
>  Acting as an effective interface between a) TR Regions and b) the Marketing Development teams and the Business Developer Axe
>  Develop best practice category management strategy and tactics to influence internal and external planning and decision making

2 - Implement Strategy
>  Deliver compelling, insight-driven plans and 360° presentations to TR Regional Marketing Managers to achieve success of Category objectives in each TR region in line with category and retailer strategies
>  Provide direction to TR Regional Marketing Managers and thought leadership in development of appropriate 360° customer-specific solutions : TR exclusive developments, Animation concept adapted to TR environment and plans
>  Provide direction for Fast in line with TR strategic plans to Regions

3 - Category Analysis
>  To coordinate and prepare monthly reports to ensure net sales are in line with Budget objectives
>  To adapt strategy with booster plans based on category Sales Results

4- Cannes TFWA
>  Project Manager of Category for Cannes TFWA (Tax Free World Association) : ensure Key franchises presentations are adapted to TR environment and showcased in TFWA to achieve Year +1 Budget Category objectives.

 

TÂCHES PRINCIPALES

1 - Planification stratégique du Catégorie Planning

  • En association avec le responsable Marketing Développement de l'axe, les équipes Business Developement et l'équipe TR, vous êtes chargé(e) de développer et d'adapter la stratégie de croissance de Guerlain à l'environnement Travel Retail.
  • Agir comme une interface efficace entre, les régions TR et les équipes de développement marketing et la Business Developer Axe Fragrance.

2 - Mettre en œuvre la stratégie

  • Fournir des plans adaptés et des présentations à 360 ° aux directeurs marketing Travel Retail régionaux afin d'atteindre les objectifs dans chaque région TR en accord avec les stratégies des catégories et des retailers.
  • Fournir un support aux directeurs régionaux du marketing TR dans le développement de solutions 360 ° adaptées à chaque client : développements exclusifs TR, concept d'animation adapté à l'environnement et aux plans TR...

3 - Analyse de catégorie

  • Coordonner et préparer des rapports mensuels pour s'assurer que les ventes nettes sont conformes aux prévisions du budget.
  • Adapter la stratégie avec des plans « boosters » basés sur les résultats de ventes par catégorie.

4- Cannes TFWA

  • Chef de projet pour la TFWA (Tax Free World Association) de Cannes: s'assurer que les présentations des franchises clés sont adaptées à l'environnement TR.

Profil

Qualifications:

Business school or University master degree with a minimum experience of 3 years on a similar position.

Diplomée d'un master type Ecole de Commerce ou Université vous justifiez d'une première expérience d'au moins 3 ans sur un poste similaire.

 

Skills:

Fluent in French and English, you have an advanced level in Word Excel and Powerpoint and a deep understanding of international operational marketing challenges.

Bilingue Français et Anglais vous maitrisez le Pack Office et les problématiques de marketing opérationnel sur un scope international.


Information à l'attention des candidats

The position is based in Levallois-Perret (92)

Date de publication

24-03-2024

Informations supplémentaires

Statut
Inactif
Lieu
Cannes
Permis de conduire FR/EU exigé
Non
Voiture exigée
Non
Lettre de motivation exigée
Non